تابلو فرمان آسانسور
تابلو فرمان آسانسور | فروش انواع تابلو فرمان آسانسور |

تابلو فرمان آسانسور یکی از اصلی ترین قطعات آسانسور محسوب می گردد.به طوری جزء پنج قطعه مهم در آسانسور است.امروزه بخش های مختلفی از قطعات آسانسور در کشور در حال تولید، توزیع و نصب می باشد.که تابلو فرمان نیز یکی از آن هاست.این قطعه با درایو ها و برندهای مختلف تولید می گردد و در دسترس افراد استفاده کننده از آسانسور قرار می گیرد.مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور به عنوان نمایندگی فروش برندهای اصلی تابلو فرمان این قطعه از آسانسور را در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهد.

تابلو فرمان آسانسور

یکس از ارکان اصلی آسانسور تابلو فرمان آسانسور است.در واقع مرکز پرازش اطلاعات تابلو فرمان است.باید به این نکته توجه نمود درخواست ها از بخش های مختلف آسانسور توسط کارکدک یا تراول کابل در اختیار تابلو فرمان قرار می گیرد.تابلو فرمان پس از پردازش اطلاعات ، به موتور به عنوان نیروی محرکه لازم برای حرکت آسانسور فرمان می دهد.تا درخواست مورد نظر انجام گردد.این قطعه با برندهای مختلف در کشور تولید و به بهره برداری می رسد.خوشبختانه بیش از 90 درصد نیاز کشور در زمینه تابلو فرمان به صورت داخلی تامین می گردد.که این خود باعث شده است کمتر به واردات در این زمینه توجه شود.و تنها درایو های کنترل سرعت وارداتی هستند که برخی از برندها اقدام به تولید اینورتر ساخت کشور نموده اند.

باید به این نکته توجه نمود آسانسورها در گذشته نه چندان دور به وسیلهٔ تابلو های رله‌ای فرماندهی می‌شدند.فرمان از این تابلو ها به موتور های به اصطلاح دوسرعته می‌رسید.این موتورها به وسیلهٔ دو سیم پیچی که داشتند قادر بودند با دو سرعت تند و کند حرکت کنند.آسانسور با سرعت تند حرکت می‌کرد.و برای ایستادن در سطح طبقات و کاهش تکان زمان ایستادن با تغییر به سرعت کند و طی مسیر کوتاهی با این سرعت می‌ایستاد.

توضیحات تابلو فرمان آسانسور

تابلو فرمان آسانسور کنترل آسانسور را در اختیار دارد.این قطعه است که به موتور آسانسور دستور می دهد تا آسانسور به حرکت بیفتد.باید به این نکته توجه نمود برای خرید یک تابلو لازم است تابلو فرمان ، حعبه کارکدک ، نجات اضطراری تابلو و باطری خریداری شود.تابلوها در دو نوع تک سرعته و دو سرعته تولید و به بازار عرضه می گردند.باید دانست در استاندارد جدید بایستی از تابلو تک سرعته یا 3vf در نصب و راه اندازی اسانسور استفاده گردد.چراکه این سیستم دارای درایو کنترل سرعت است.و درایو باعث می گردد ولتاژ و فرکانس برق شهری به نرمی به حداکثر خود برسد.که از یک سو باعث کاهش مصرف انرژی و از سوی دیگر تکان و شوک در موقع توقف از بین رود.

تابلو فرمان آسانسور

تابلو فرمان دوسرعته

این مدل از تابلو فرمان به دلیل عدم وجود درایو کنترل سرعت با یک ریتم پرشتاب چه در هنگام استارت و چه در هنگام استپ فرکانس و ولتاژ را به موتور اسانسور انتقال می دهد.

باید به این نکته توجه نمود ایراد بزرگ این سیستم تکان در سه زمان در حرکت است.

تکان در هنگام راه افتادن، تغییر سرعت به دور کند و ایستادن است.

ایراد دیگر مصرف بالای برق و کاهش ضریب توان در این سیستم است.

به دلیل اتصال مستقیم برق سه‌فاز به موتور جهت حرکت است.

ابعاد این تابلوها بسیار بزرگ و سیستم آن بسیار پیچیده بود و رفع خرابی آن به زمان و مهارت بسیاری نیاز داشت.

ایراد دیگر این سیستم متغیر بودن سطح کابین با طبقات با بارهای متفاوت است

چون به دلیل عدم اطلاع موتور از وزن کابین همیشه نیروی یکسانی به موتور وارد می‌شود.

ایراد دیگر این تابلو فرمان آسانسور آسیب‌ هایی است که در دراز مدت به موتور به دلیل اتصال ناگهانی ولتاژ وارد و باعث کاهش عمر مفید آن می‌شود.

ضمناً این شوک در هنگام استارت آسانسور باعث نوسان ناگهانی ولتاژ می‌شود

که نه تنها برای آسانسور بلکه برای سایر وسایل برقی مضر است.

هر چند از این آسانسور ها دیگر نصب نمی‌شود اما تعداد قابل توجهی از این آسانسورهای قدیمی در حال کار کردن هستند.

تابلو فرمان آسانسور

تابلو فرمان میکروپروسسوری

برای رفع اشکالات تابلو های رله‌ ای به تدریج تابلو های میکروپروسسوری وارد بازار شد.که در آن آی‌سیها و میکرو ها جایگزین رله‌ ها شدند و با زبان‌ های مختلف برنامه‌ نویسی برنامه‌ریزی می‌شدند.تا حجم تابلو ها کوچکتر شود و تعمیرات و رفع خرابی آن توسط افراد متخصص‌تر اما با راحتی بیشتری انجام شود.این نوع تابلو که به تابلوی دوسرعته معروف است تمام ایرادات تابلو های رله‌ای را جز ابعاد بزرگ و پیچیدگی تابلو داراست.نصب این تابلو همچنان ادامه دارد با اینکه به دلیل تأثیرات مخرب بر ولتاژ و مصرف بالا در برخی شهرهای بزرگ در ایران ممنوع شده‌است.

اما در ساختمان‌ هایی که نیاز به پروانه پایان کار ندارند یا در تعمیرات آسانسور های قدیمی همچنان به دلیل قیمت پایین‌تر آن نسبت به تابلو فرمان های جدید پیشنهاد می‌شود.با پیشرفت الکترونیک صنعتی و ارزان‌تر شدن اینورترها استفاده از آن‌ ها در این بخش از آسانسور رایج شده‌است.و کم‌کم جایگزین سیستم‌های کنتاکتوری می‌شوند.کاهش تکان‌ ها در هنگام تغییر سرعت و افزایش ضریب توان به دلیل اتصال با واسطه از طریق بانک خازنی اینورتر از مزایای تابلوهای فرمان اینورتری است.که به تابلوهای درایودار شناخته می‌شوند.

تابلو فرمان آسانسور

وظایف تابلو فرمان آسانسور

مهمترین و اساسی ترین بخش الکتریکی و کنترلی می باشد.

و شامل مدار های فرمان و ریز پردازنده و قطعات الکترونیکی می باشد

که وظیفه کنترل حرکت کابین و نیز اعلام وضعیت های مختلف را بر عهده دارد.

که معمولا در موتورخانه نصب می شود.

 برخی از وظایف این بخش:

1- کنترل جهت حرکت و سرعت موتور اصلی

2- پردازش درخواست ها از کابین و طبقات آسانسور

3- کنترل تجهیزات الکتریکی مانند: ترمز ها و سوئیچ ها، درب کابین و …

4- نظارت دقیق بر حرکت کابین آسانسور و حفظ ایمنی های لازم

5- پاسخگویی و پردازش درخواست های الکتریکی بخش های مختلف آسانسور

6- حفاظت الکتریکی از تجهیزات آسانسور

7- تشخیص وضعیت ها و موقعیت های کابین در هر لحظه

فروش انواع برندهای تابلو فرمان در کشور

آریان 

آرمان فراز 

پار آلفا 

داتیس

السا

پایا

 

تابلو فرمان آسانسور آریان

تابلو آریان به صورت درایو دار به بازار عرضه شده است.امکان استفاده با درايو هاي ۷٫۵ ، ۱۱ ، ۱۵ ، ۱۸٫۵ کیلووات برای این تابلو فرمان آسانسور وجود دارد.
صرفه جویی در مصرف انرژي و کاهش هزينه هاي مصرف برق حداقل ۵۰% به دليل استفاده از درايو ازدیگر ویژگی های این تابلو فرمان آسانسور است.
این تابلو با قابليت کنترل موقعيت به کمک انکودر موتور و حذف سنسور CF3 مورد استفاده قرار می گیرد.
تابلو آریان مجهز به سيستم نجات اضطراري است.در این رابطه سيستم نجات اضطراري از سيستم کنترل مجزاست.
امکان پخش پيام در وضعيت اضطراري
مجهز به برد ADO
داراي کيفيت حرکتي و کارایی بالا ، طراحی شده است.

راه اندازی این تابلو فرمان

قابليت راه اندازي تا ۸ طبقه کلکتيودان و ۶ طبقه کلکتيو سلکتيو ، با استفاده از جعبه رويزيون کارکدک قابل افزايش به ۱۶ طبقه کلکتيودان و ۹ طبقه کلکتيو سلکتيو
قابليت راه اندازي براي انواع دربهاي AC/DC( اتوبوسي ,سماتيک و سلکوم ۲۲۰و مري )
مناسب براي آسانسور هاي کششي با موتورهاي دو سرعته و تک سرعته تا سرعت ۱٫۶ متر بر ثانیه
مناسب براي ساختمان هاي تا ۳۲ طبقه

تابلو فرمان آسانسور آرمان فراز

تابلو فرمان آسانسور آرمان فراز

قابلیت تشخیص دادن خطا و ثبت آن در تابلو به همراه تعداد استارت
عملکرد اتوماتیک سیستم نجات اضطراری به هنگام قطع شدن برق
تشخیص هوشمندانه جهت حرکت اضطراری برای کاهش مصرف انرژی
کارایی بالا و عمکرد صحیح
مجهز به حفاظت های الکتریکی
نصب سریع و آسان (بدون نیاز به سیم کشی جداگانه EU7500 )
مناسب برای آسانسور های کششی

تابلو آرمان فراز با درایو LX در کشور ایران طراحی و به تولید گسترده رسیده است.این تابلو فرمان به صورت ۳vf به تولید رسیده و دارای راندمان مناسبی است.از نکات کلیدی در مورد این تابلو فرمان آسانسور عملکرد اتوماتیک سیستم نجات اضطراری هنگام قطع برق ، در مواقع ضروری است.

نصب این تابلو فرمان به سادگی امکان پذیر است و نیاز به سیم کشی جداگانه ندارد.

از ویژگی های بارز این تابلو فرمان ثبت به موقع خطاها است.

قیمت فروش انواع تابلو فرمان آسانسور را می توانید از مجموعه رایا آسانسور استعلام نمایید.

تابلو فرمان آسانسور پار آلفا 

تابلو پار با حذف کردن سیم کشی های اضافی برای سیستم نجات اضطراری بر کیفیت تابلو فرمان افزوده است.
فعال شدن وضعیت نجات اضطراری هنگام ایجاد مشکل در ورودی ۳ فاز از قبیل :۱- قطع یکی از فازها(۲ فاز شدن) – ۲- کاهش یا افزایش ولتاژ فازها ۳- قطع برق ۳ فاز ورودی از ویژگی های بارز این تابلوفرمان آسانسور است.انتخاب جهت حرکتی مناسب برای کاهش مصرف انرژی و مجزا بودن کامل سیستم نجات اضطراری از سیستم کنترل از دیگر ویژگی های این تابلو فرمان آسانسور است.نمایشگر LCD جهت نمایش عملکرد سیستم – ورودی ها ، تنظیم پارامترها و همچنین نمایش خطاها از قابلیت های تابلو آسانسور پار کنترل است.

محافظت خروجی های تک فاز و ۳ فاز در برابر اتصال کوتاه
توقف موتور و قطع خورجی ۳ فاز بصورت سخت افزاری هنگام قطع مدار سری استپ
ایجاد ماکزیمم گشتاور ممکن و کنترل دقیق موتور برای توقف دقیق
امکان غیر فعال کردن برد نجات اضطراری در صورت لزوم به کمک کلید تعبیه شده
این تابلو مناسب برای انواع موتورهای آسنکرون و امکان اتصال دو یا چند تابلو بصورت سیستم دوبلکس یا گروهی در تابلو های ALPHA است.

تابلو فرمان آسانسور داتیس

تابلو داتیس با کاهش مصرف انرژی تا میزان ۳۰% جزء تابلو فرمان های با مصرف بهینه محسوب می شود.این تابلو دارای حرکتی بسیار نرم و ایده آل می باشد و دارای سیستم اصلاح فاز هوشمند و سیستم موتورسیف دیجیتال دارای LCD است.از دیگر ویژگی های آن امکان نصب بر روی انواع موتورهای سینکرون و آسنکرون (Gear Less) و ابعاد بسیار مناسب ۶۵cm*65cm*15cm است.تابلو های داتیس به منظور استفاده استاندارد و بهینه از آسانسور ، مجهز به سیستم Double Click Canceling می باشند.که باعث می شود در صورت انتخاب اشتباه یک طبقه با فشردن دوبار کلید همان طبقه شاسی مورد نظر کنسل می شودو از توقف بی جای آسانسور جلوگیری به عمل آید.

تابلو فرمان آسانسور السا-فروش انواع تابلو فرمان

تابلو فرمان آسانسور السا

تابلو السا با داشتن گواهینامه استاندارد ISO9001:2008 ، طراحی و تولید گردیده و تلاش کرده منطبق بر استاندارد EN81 گام بردارد.

این تابلو فرمان (درایو الکو) قابلیت استفاده به صورت Close Loop و Open Loop را داراست و به صورت ادغام شده با سیستم Black Out قابل عرضه می باشد.

یکی از ویژگی های اساسی این تابلو فرمان قابل استفاده بودن تا قدرت موتور ۴۵kw می باشد.

این تابلو با کیفیت و کارایی بالایی طراحی و به تولید انبوه رسیده است و در بین تابلو فرمان های رایج در کشور از اعتبار ویژه ای برخوردار است.

داشتن ۲سال گارانتی برای تابلو و ۱۸ ماه گارانتی برای درایو و داشتن ۱۰سال خدمات پس از فروش این اطمینان را برای استفاده کنندگان فراهم کرده است.

تابلو فرمان آسانسور پایا

تابلو فرمان آسانسور پایا

این محصول با قابلیت پاسخگویی برای آسانسور های تا سرعت ۱٫۶ متر بر ثانیه و صرفه جویی مناسب در مصرف انرژی به بازار عرضه شده است.

از ویژگی های بارز این تابلو توقف نرم و آهسته و قابلیت راه اندازی و استفاده برای انواع موتور های آسانسور موجود در کشور است.

تنظیم سرعت به صورت دلخواه از دیگر ویژگی های این تابلو فرمان آسانسور است.

این تابلو فرمان با قابلیت های متعدد از جمله قابلیت تنظیم پارامترهای آسانسوری توسط اپراتور ،کاهش اصطکاک قطعات ، استفاده از تکنولوژی نوین و ابزار آلات پیشرفته از لحاظ کیفت در جایگاه مناسبی است.

این تابلو فرمان مجهز به درایو کنترل سرعت ، صفحه نمایش LCD جهت راهنمایی و اعلام خطا و کنترل گشتاور موتور در طول حرکت است.

نمایندگی فروش انواع برند های معتبر تابلو فرمان در کشور

شرکت فنی مهندسی رایا آسانسور 

موضوعی که باعث کسب افتخاربرای مجموعه رایا آسانسور می باشد،حفظ کیفیت و ایمنی در نصب انواع قطعات آسانسور و ارائه قیمت مطلوب محصولات می باشد.این شرکت با بهره گیری از دانش روز و کادر بسیار مجرب و کار آزموده در بخش های مختلف فروش، نصب و خدمات پس از فروش همواره در افزایش بهترین انتخاب در سطح کیفی محصولات در تلاش است.مجموعه فنی مهندسی رایا آسانسور توانسته است در راستای رضایت هر چه بیشتر مشتریان عزیز با گسترش کمی و کیفی در امر خدمات پس از فروش،ضمن تسریع در سرویس دهی اقدام به ارائه خدمات 24 ساعته نموده است.

مجموعه رایا با خدماتی چون تعمیر آسانسور ،آموزش آرمان فراز و سایر تابلو فرمان ها ، پرسنلی متخصص و کار آزموده برای انجام خدمات آموزش داده است.

توزیع انواع قطعات آسانسور از قبیل تابلو فرمان

همراه قطعات کارت گارانتی معتبر (رایا کارت ) برای شما ارسال می شود.

تاریخ شروع گارانتی قطعات آسانسور از تاریخ نصب محاسبه می گردد.

امکان ارسال یک روزه قطعات آسانسور به سراسر ایران

ارسال سریع قطعات آسانسور به تهران و حومه

تجربه خرید خوب و سریع با فروشگاه اینترنتی آسانسور رایا آسانسور

امکان خرید ۲۴ ساعته کلیه قطعات آسانسور و انواع تابلو فرمان

هر کدام از تابلو فرمان های معرفی شده در شرکت رایا آسانسور،

در سطح کشور توزیع و محبوبیت بالایی در نزد استفاده کنندگان و البته متخصین آسانسور دارد.