قیمت اجزای آسانسور
اجزای آسانسور | آشنایی با 5 قطعه اصلی در آسانسور

آسانسور از بخش ها و قطعات مختلفی تشکیل شده است.که با هم در ارتباط هستند.و وظیفه ی مشترکی را انجام می دهند.که منجر به جابه جایی افراد و حمل و نقل بار می شود.اجزای آسانسور شامل : قطعات مرتبط با درب و ریل ، قطعات مکانیکال و قطعات الکتریکال است.گفتنی است : کیفیت قطعات به کار رفته در آسانسور از اهمیت بالایی برخوردار است.زمانی که از قطعات با کیفیت در آسانسور استفاده شود.عمر مفید آسانسور افزایش خواهد یافت.و خرابی در آن کمتر مشاهده می شود.بازرگانی رایا آسانسور به عنوان مرکز پخش قطعات آسانسور ، قطعات مرتبط با آسانسور را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به سراسر کشور عرضه می نماید.

اجزای آسانسور

آسانسور دارای مکانیزم و عملکرد مشخصی است.و از قطعات و بخش های مختلفی تشکیل شده است.این قطعات با هم یک هدف مستقیم را دنبال می کنند.برخی از اجزای اساسی آسانسور شامل : موتور ، تابلوفرمان ، کابین ، درب و ریل است.این 5 قطعه با هم 80 درصد بهای تمام شده یک پکیج آسانسور را تشکیل می دهند.و مهم ترین قطعات آسانسور به شمار می روند.توجه به کیفیت این قطعات از اهمیت بالایی برخوردار است.و باعث افزایش عمر مفید آسانسور و بهبود عملکرد آن می شود.در ادامه توضیحات مختصری راجع به این 5 قطعه ارائه می شود.با ما همراه باشید.

اجزای اساسی آسانسور

آسانسور دارای اقلام مختلفی است.که کارکرد متفاوتی دارند.و در بخش های مختلف نصب و راه اندازی آسانسور مورد استفاده قرار می گیرند.نقص یک قطعه باعث بر هم خوردن مکانیزم کلی آسانسور می شود.و کیفیت بالای قطعات عمر بیشتر آسانسور را به دنبال خواهد داشت.گفتنی است : اجزای آسانسور پس از نصب و راه اندازی نیز ، بایستی به طور منظم بازبینی و چکاپ شوند.تا نواقص آن برطرف و از بروز خسارات مالی پیشگیری شود.

اجزای آسانسور

موتور آسانسور

جابه جایی و حرکت آسانسور توسط الکتروموتور تامین می شود.موتور قلب تپنده آسانسور است.و نیروی محرکه لازم برای جابه جایی کابین را تامین می کند.به نظر بسیاری از کارشناسان و متخصصین در زمینه آسانسور ، این وسیله اصلی ترین قطعه آسانسور به شمار می رود.و کیفیت بالای آن تاثیر مستقیم بر مکانیزم کلی آسانسور و بهبود عملکرد سیستم خواهد داشت.گفتنی است : نیروی محرکه در آسانسور کششی ، از طریق سیم بکسل و در آسانسور هیدرولیک از طریق جک هیدرولیک به کابین منتقل می شود.اجزای آسانسور با هم در ارتباط بوده و هدف مستقیم که جابه جایی مسافران است.را دنبال می کنند.

برخی از برندهای موتور آسانسور داخلی شامل :

قیمت اجزای آسانسور

تابلو فرمان آسانسور

یکی از مهم ترین قطعات آسانسور تابلوفرمان است.این وسیله مرکز پردازش اطلاعات است.و یکی از مهمترین بخش های الکتریکی و کنترلی آسانسور می باشد. و شامل : مدار های فرمان ، ریز پردازنده و قطعات الکترونیکی می باشد.تابلوفرمان درخواست های صادره از سوی کابین را دریافت نموده ، آن ها را پردازش و به موتور به عنوان نیروی محرکه آسانسور منتقل می نماید.این وسیله کنترل تجهیزات الکتریکی مانند : ترمز ها ، سوئیچ ها ، درب کابین و … را بر عهده داشته و وظیفه حفاظت الکتریکی از تجهیزات آسانسور را به انجام می رساند.در اجزای آسانسور تابلوفرمان بدون شک مهم ترین قطعه الکتریکال است.این وسیله نظارت دقیق بر حرکت کابین آسانسور و حفظ ایمنی های لازم را نیز رهگیری می کند.گفتنی است : تشخیص وضعیت ها و موقعیت کابین در هر لحظه از دیگر وظایف کابین به شمار می رود.

برخی از برندهای تابلو فرمان آسانسور شامل :

اجزای آسانسور

ریل آسانسور

یکی دیگر از قطعات اساسی در آسانسور ریل است.این وسیله وظیفه هدایت کابین و وزنه تعادل را برعهده دارد.گفتنی است : به حداقل رساندن حرکات جانبی و جلوگیری از نوسانات بیش از اندازه کابین  از دیگر وظایف ریل به شمار می رود.کیفیت این قطعه از اهمیت بالایی برخوردار است.و هر گونه انحراف ، خمش و کجی در آن ، باعث برهم خوردن عملکرد صحیح آسانسور می شود.ریل های راهنما وظیفه حفظ ایمنی حرکت کابین را نیز عهده دارند، زیرا ترمز ایمنی اضطراری بر روی این ریل های راهنما عمل می کند.

برخی از برندهای ریل آسانسور شامل :

درب آسانسور

درب در آسانسور قطعه ای است : که امنیت مسافران را تامین می کند.و از سقوط افراد به داخل چاهک آسانسور پیشگیری می کند.گفتنی است : بایستی در هنگام نصب این وسیله دقت زیادی انجام پذیرد. زیرا کمترین بی دقتی ممکن است. موجب تحمیل زیان های مالی فراوانی شود.در اجزای آسانسور درب علاوه بر نقش ایمنی نقش تزیینی را نیز بر عهده داشته و زیبایی آن باعث جلب توجه افراد استفاده کننده می گردد.در یک دستگاه آسانسور به طور کلی از دو نوع درب طبقه  و درب کابین استفاده می گردد.

برخی از برندهای درب آسانسور شامل : 

  • درب آسانسور یاران
  • سماتیک حریری
  • درب آسانسور پارسیان

کابین آسانسور

کابین در آسانسور اتاقکی است : که برای حمل بار یا مسافر مورد استفاده قرار می گیرد.این وسیله نیز در اجزای آسانسور نقش ایمنی و تزیینی داشته و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.گفتنی است : ارتفاع درب کابین و همچنین ارتفاع مفید کابین بایستی حداقل ۲ متر باشد.دیواره ها، کف،سقف، قاب و کفشک های کابین مقاومت کافی در برابر نیروهای وارده در هنگام کارکرد عادی، عملکرد ترمز ایمنی و برخورد احتمالی روی ضربه گیرها را داشته باشند. و نباید از موادی ساخته شده باشند. که سریع آتش بگیرند یا در اثر گرما گازهای خفه کننده ایجاد کنند.

برخی از مدل های کابین شامل :

  • کابین آسانسور تمام استیل
  • کابین آسانسور پاناروما
  •  ام دی اف استیل

رایا آسانسور

تیم تخصصی رایا با به کار گیری نیرو های متخصص و همگامی با پیشرفت های روز دنیا موفق به برداشتن گام های موثر در صنعت آسانسور شده است. این مجموعه اصالت و کیفیت قطعات را تضمین می کند.

تمامی محصولات و خدمات این مجموعه حداقل دارای یک سال گارانتی می باشد. رایا از مرحله فروش تا نصب، تعمیر و نگهداری انواع آسانسور و کلیه قطعات آن در کنار شما است. هدف اصلی رایا خدمات و قطعات با کیفیت با قیمت مناسب و ایجاد بازار رقابتی در صنعت آسانسور و البته کسب رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان است.

تراول کابل آسانسور

یکی دیگر از قطعات مهم و اساسی در آسانسور تراول کابل است.این وسیله وظیفه انتقال درخواست از کابین به تابلو فرمان آسانسور را بر عهده دارد. تراول کابل از چند رشته سیم تشکیل شده که در یک راستا قرار گرفته و به شکل تخت با روکش مخصوص محافظت می شوند. تراول کابل باید مقاومت و استحکام لازم را داشته باشد تا عملکرد ایده آلی داشته باشد.

چرا که دائما به همراه کابین در حرکت است و در معرض ساییدگی و پارگی قرار می گیرد.معمولا در آسانسور از تراول کابل 24 رشته استفاده می گردد.تا رشته های رزرو در صورت خرابی یک رشته وجود داشته باشد.این وسیله در اجزای آسانسور مهم و حیاتی است.و بدون استفاده از آن مکانیزم آسانسور با مشکل مواجه می گردد.گفتنی است : یکی از بهترین برندهای تراول ، تراول کابل دت وایلر چک است.

قیمت اجزای آسانسور

سیم بکسل یکی دیگر از اجزای اصلی آسانسور

در آسانسور سیم بکسل یکی از قطعات مهم آسانسور است که در بخش مکانیکال مورد نصب و راه اندازی قرار می گیرد.سیم بکسل ها در سایزهای مختلف ساخته می شوند. و نسبت به نوع آسانسور و گام شیار فلکه مورد استفاده قرار می گیرند.سیم بکسل گوستاولف  نمره10 برای آسانسورهای کششی و بالابرها مورد استفاده قرار می گیرد.این برند سال هاست به کشور وارد می شود و در پروژه های مختلف نصب و راه اندازی مورد استفاده قرار می گیرد.

گفتنی است: سیم بکسل ها علاوه بر این که از مقاومت و استحکام بالایی باید برخوردار باشند بایستی به صورت نرم انعطاف پذیر ساخته شوند.بازرگانی رایا آسانسور به عنوان مرکز فروش قطعات آسانسور انواع سیم بکسل ها را با قیمت مناسب به سراسر کشور ارسال می نماید.با مراجعه به لینک فروش سیم بکسل آسانسور با قیمت انواع سیم بکسل و مشخصات آن بیشتر آشنا شوید.